Železničné.info pro PDA Železničné.info pro PDA - 01.06. 2024
Home | Top 10 | Vyhľadávanie |
Koajov vozidl - zobrazeno 10 z 75 
|1-10| |11-20| |21-30| |31-40| |41-50| |51-60| |61-70| |71-80|
Motorový rušeň radu 770 a radu 771 (ex T 669.0 a T 669.1)
Motorový rušeň radu 770 (771) s elektrickým prenosom výkonu je kapotovaného vyhotovenia s jednou kabínou rušňovodiča umiestnenou asymetricky v zadnej časti rušňa. Rušeň má dva trojnápravové podvozky. Určený bol pre ťažký posun, kde slúžia rušne doteraz. Okrem toho sú tieto rušne využívané i v traťovej službe.  

Motorový rušeň 755.001-5

Na akcii pre deti, ktorá sa každoročne koná vo vrútockom depe, je možné vidieť zaujímavý exponát. Je ním motorový rušeň 755.001-5, ktorý vznikol prestavbou motorového rušňa 753.055-3 v ŽOS Zvolen podľa projektov spoločnosti Martinská mechatronická. Niekoľko informácií o tomto rušni, ktorý dostal pomenovanie „Tatranský orol“, je v nasledujúcom článku.

Motorový vozeň M 283.0

Na 12. stretnutí historickej železničnej techniky bol aj motorový vozeň Aamot 23 „Arpád“ z Maďarska. V rokoch 1942 a 1943 boli pre Slovenské železnice dodané štyri motorové vozne pod označením radu M 283.0, ktoré vyrobila maďarská fabrika Ganz. Nasledujúci článok bude venovaný tomuto motorovému vozňu. Dvojica štvornápravových vozňov premávala na motorových rýchlikoch „Tatran“ z Bratislavy do Košíc. 

Motorový rušeň Hunslet 308 HP

Na stretnutí historickej železničnej techniky (Rendez 2010) konanom v dňoch 19. a 20. júna 2010 bol okrem iných zaujímavých exponátov aj motorový rušeň Hunslet 308 HP a.s. Slovnaft. Je to dieselový rušeň určený pre prevádzku do výbušného prostredia. Niekoľko technických informácií o tomto zaujímavom rušni je v nasledujúcom článku.

Motorový rušeň radu 781 (ex T 679.1)

Šesťnápravový motorový rušeň radu 781 (ex T 679.1) je skriňového vyhotovenia s elektrickým prenosom výkonu. Určený bol pre dopravu nákladných vlakov na hlavných neelektrifikovaných tratiach. V súčasnosti tieto rušne na Slovensku nie sú v riadnej prevádzke, ale pre muzeálne účely sa zachovali dva exponáty. 

V Žiline sa predstavila elektrická jednotka radu 671

V piatok, 28. mája 2010, bola v železničnej stanici Žilina verejnosti predstavená elektrická dvojsystémová poschodová jednotka radu 671. Ucelenú jednotku tvorí elektrický poschodový vozeň, jeden vložený poschodový vozeň a jeden riadiaci poschodový vozeň. Maximálna rýchlosť jednotky je 160 km/h.

Motorový rušeň radu 735 (ex T 466.0)

Motorový rušeň radu 735 (ex T 466.0) je kapotový s bočnými ochodzami a jednou vyvýšenou vežovou kabínou umiestnenou v zadnej časti tak, že rozdeľuje kapotu rušňa na prednú (dlhšiu) a zadnú. Rušeň má dva dvojnápravové podvozky, prenos výkonu je elektrický. Určený bol pre ľahkú osobnú a nákladnú dopravu na neelektrifikovaných tratiach. Pre vykurovanie osobných vlakov bol do rušňa zabudovaný parný generátor PG 500. V súčasnosti tieto rušne už nie sú v prevádzke.

Motorový vozeň radu 811

Motorový vozeň radu 811 je dvojnápravový, ľahkej stavby a vznikol prestavbou z motorového vozňa radu 810, resp. prívesného vozňa radu 011. Na rozdiel od motorového vozňa radu 810 má napr. vyšší výkon, vyššiu adhéziu vďaka individuálnemu pohonu oboch náprav, elektrický prenos výkonu, upravenú skriňu. 

Elektrický (motorový) vozeň radu 560 (ex SM 488.0)

Elektrický (motorový) vozeň radu 560 (ex SM 488.0) je určený pre prímestskú dopravu osobnými vlakmi, pričom štandardná vlaková súprava pozostávala z dvoch elektrických vozňov radu 560, medzi ktorými boli tri vložené vozne radu 060 (ex N 488.0). Počet miest na sedenie pre cestujúcich v celej vlakovej súprave bol 336 a rovnaký bol aj počet miest na státie. Elektrický vozeň je určený na prevádzku na tratiach napájaných jednofázovým striedavým napätím 25 kV, 50 Hz.

Elektrický dvojsystémový rušeň radu 362 a radu 363

Elektrický dvojsystémový rušeň radu 362, resp. radu 363 je štvornápravový podvozkový rušeň skriňového vyhotovenia s dvoma stanovišťami rušňovodiča na čelách. Usporiadanie náprav je Bo´Bo´. Trakčné napájacie napätie môže byť 3 kV jednosmerné alebo 25 kV 50 Hz jednofázové striedavé. Rušeň je určený pre výkony na elektrifikovaných tratiach, na ktorých sa stýkajú uvedené dva napájacie systémy. Rušne radu 362 sú určené pre vozbu rýchlikov.


Home